top of page
Er zijn nog geen tags.

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

FOLLOW ME:

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

Een seizoensstart vol twijfels

Toen ik van het winter de laatste cyclocross wedstrijden op tv keek, hoorde ik Michel Wuyts zeggen: “Een renner wil de laatste wedstrijden met een goed gevoel afsluiten, dit goede gevoel zal hij meenemen in het trainen voor het komende seizoen.”. Op dat moment sloeg dat de spijker op zijn kop. Zoals jullie allemaal wel zullen weten, heb ik vorig jaar mijn seizoen niet af kunnen maken in verband met een blessure aan mijn scheenbeen. Hierdoor heb ik het door Michel Wuyts genoemde goede gevoel niet mee kunnen nemen het trainen de winter in. Dan zou je misschien nog kunnen denken: "maar je hebt toch cyclocross wedstrijden gereden van het winter, heb je daar geen goed gevoel aan over gehouden?" Nou nee, niet echt. Pas bij het Nederlands Kampioenschap heb ik een wedstrijd gereden waar ik enigszins tevreden over zou kunnen zijn. Dit was namelijk mijn eerste pijnvrije wedstrijd. De andere wedstrijden reed ik nog met veel pijn rond, waardoor ik op de loopstukken niet vol kon gaan en naarmate de wedstrijd vorderde steeds minder kracht kon genereren.

Door dit alles zal ik morgen mijn seizoen in Berlicum starten met twijfels. Twijfels over de vorm: heb ik genoeg gedaan om weer op mijn oude niveau te komen? Of misschien wel genoeg om een stapje te maken ten opzichte van vorig jaar? Twijfels over de tegenstand, want in de laatste wedstrijden waren er heel verschillende podia vergeleken met de eerste wedstrijden: wie zijn de winter goed doorgekomen? en wie zijn die nieuwe dames op de startlijst?

Gelukkig heb ik wel wat referenties, die voor mij bepalen wat ik ongeveer moet verwachten: testen, het gevoel en het fietsen zonder pijn. Dus ondanks alle twijfels, heb ik gigantisch veel zin om morgen mijn seizoen te starten in Berlicum! Hoop jullie daar te zien:D

-XoXo Sanne-


bottom of page